KAWAN-KAWAN SAYA




Monday, June 4, 2012

CINTAi AKU walau SESAAT

ASSALAMUALAIKUM . 

hyee sume .. hari nihh jiha tringin shared sebuah cerita cinta yang sangat sedih < bagi jiha > n now jiha jadikan cerita dia sbg short cerpen laa keyh ?? before jiha memulakan semua cite nih ,, kowg sediakan tisu ? or .. tabahkan hati seketika! hahah . aallaaaaaaaaaaa  x sedeyh sangat . just gimik ! mehewwww .. 

PADA SUATU KETIKA DULU ....

< dalam mimpi yang asyik di buai perasaan >
Hafiz : Awak.. kalau laa kan kita dijodohkan untuk bersama ? sudi x awk jadi yg terindah dan terakhir untuk hidup saya ?
Gadis: awk.. saya .. <tiba2 Ade seseorang ketuk pintu bilik Hafiz >

<terjaga Hafiz dari mimpi yg indah itu , namun tidak juga tahu apa sebenarnya jawapan seorang gadis untuk soalan yg ditanya .. > 

Ibu : Hafiz hari ini ibu nak Hafiz teman kan ibu k , Ibu na g pasar kejap .. 
dengan Nada mlas Hafiz mengangguk sambil memerhatikan jendela yg terbuka dan terlihat sinran matahari yang sangat indah .. dalam perjalanan ke pasar , Ibu Hafiz menanyakan soal JODOH terhadap Hafiz .. Hafiz hanya membuat muka menyampah dengan soalan2 yang berkaitan dengan hati .. Ibu : Hafiz ,, hafiz kan da besar panjang . bile lagi na kawen ? umo ibu pon da x muda lagi . kalo boleh ibu na laa tengok cucu sebelum ibu pergi mengadap illahi ..Hafiz : ibu , ap nihh ? Hafiz xnk laa ibu cakap macam nih lagi k .. kalau da sampai seru hafiz untuk mendirikan mahligai indah , insyaallah ibu .. hafiz akan laksanakan impian ibu .. ! 

sesampainya di sebuah pasaraya .. Ibu : hafiz , ibu naek dulu yee .. hafiz na tunggu sini ke ? atau nak ikut Ibu ?
Hafiz : tape lahh buu , hafiz nak pergi beli surat kabar jap ea .. ! t da siap ibu kol hafiz k !
hafiz pon terus pergi meletakkan motonya .. dan masuk ke dalam sebuah kedai yang menjual surat2 khabar .. tiba2 . dalam asyik menbaca surat khabar , seorang wanita telah melanggar bahu hafiz dengan tidak sengaja .. Mia : opss,, maafkan saya .. saya betul2 x perasan tadik ! 
Hafiz : < terkedu dan tepaku seketika melihat kecantikan n keayuan wanita tersebut >
Mia : yee .. Encik ? haloooooo ~~ maafkan saya !!! <sambil melambai2 tangan nya kearah muka hafiz>
Hafiz : eh eh .. xpe xpe .. ! 
Mia : hyep Saya MIA ADRINA .
Hafiz : hyep saya HAFIZ ZULFAIRY 
.......................................
< perlanggaran yang tak di sengaja kan itu , akhirnya menjadi sebuah perbualan yang sangat lama .mereka saling bertukar2 no telefon ... >

Dalam perjalanan pulang , Ibu hafiz .. menyaksikan kelakuan peelik Hafiz .. yang tersenyum sorang2 , tergelak sorang .. seolah2 betul2 sedng dilamun cinta > Ibu : Hafiz !! dahh kenapee pulokk kamu nih ha ? atee .. senyum sowg2,, Kamu jgn , t org kate ank Ibu nihh gilaa pulok ! Hafiz:  eh ade ke situ pulokk ! mne ade bu .. macam biase jerp hafiz nihh ~ <masih tidak mahu mengaku . dan tidak mahi menceritakan apa yang dah berlaku  !  ~ ^_______^ hafiz melemparkan senyuman yang sangat manis kepada bondanya .. =) ! 
selepas makan malam .. Hafiz cepat2 masuk kedalam bilik .. lalu menghubungi Mia .. gadis yang ditemui nya di pasar tadi secara tidak sengaja .. Hafiz : assalamualaikum.. eerrr.. Mia ke ? Mia : wslam .. Ye sy , ni siape ye ? Hafiz : ouhh nih Hafiz , pemuda yang awak langgar siang tadi .. Mia :ouh oke2 .. hahahha maafkan saya =) ...................... perbualan mereka berlanjutan sehingga ke tengah malam .. ! begitu laa untuk hari2 yang berikut ~ lama sangat perkenalan mereka . 

SEBULAN kemudian .. 

Hafiz : awakk jum kita jumpe , da lama laa sy x jumpa awk . rindu pulak sy kat awak ..
Mia : oke t tgu sya tempat biase k Hafiz .. =)

Hafiz merupakan mahasiswa yang menganggur , setelah menamatkan pembeljarannye di UNIVERSITI SAINS MALAYSIA , beberpa bulan yg lalu , hafiz masih tidak mempunyai kerja yang tetap .. Mia sebaliknye .. setelah menamatkan IJAZAH SARJANA MUDA teru ditawarkan pekerjaan yang sangat mewah n tinggi gajinya .. setiap malam , mereka akan saling membalas2 sms , sperti biase .. dan setiap hari Hafiz menayakan satu soalan yg xpernah dijawab oleh Mia .. Hafiz : awak sayang saya x ? Mia : hanya mengakhiri perbualan mereka dengan menjawab ''ASSALAMUALAIKUM'' .. hafiz .. suda biase dengan jawapan itu , apa yag berada di fikiran hafiz , mia masih malu untuk menjawab semua itu .. ''

SETAHUN mereka menjalinkan hubungan .. seperti biase Hafiz akan menhantar sms kepada Mia .. : awak , da makan ? mia : blom laa awk , jum laa awkk kte kua makan sesama ..Hafiz hanya mampu terdiam dan agak lambat untuk membalas message tersebut .. Hafz : jum laa awak , sy pon da lme x jmp awk kan .. < padahal lam poket hanya ada rm 20 jee . > seoknye pulak .. hafiz yg bekerja sbg mat despatch , gaji yang tidak laa seberapa , hanya mmpu menggunakan motosikal untuk pergi kerja .. pada malamnyee ,, soalan yang sama Hafiz kemukakan sudah setahun menanti .. Hafiz : awk , awk syg saya x ? Mia : awk , sy msih x thu laa .. sy xde lagi jawapan tuu ! susah awk tahu x .. !!!! hafiz yang tidak mahu menimbulkan pergaduhan hanya membalas ''baiklah awak , maafkan saya '' ~ 

''MIA , boleh x awk hantar sy pergi kerja ? sy da lambat nih ,,, minyak moto sy habis .. ''
''Hafiz , maafkan sy .. kereta sy da pnuh nih .. ramai kwn2 sy tumpang laen kali laa k ..
dengan perasaan kecewa , hafiz terus mematikan telefon bimbitnyee ..

pada suatu hari , Mia menghubungi hafiz

''awak ! boleh ambek sy x ? tayar kereta sy pancit laa ~ saya dah lambat nak prgi kerja nihh  ''
hafiz : oke2 < dalam hati , YA allah .. hari nih ak kene hantar proposal syarikat ke syarikat guaman yg lain , macam mana nihh ? > tanpa menghiraukan pekerjaan nye , hafiz sanggup pergi mengambil mia dan menghantar mia ke tempat keja ,, < sayang punya pasal ap pon ak buat > bisik hati hafiz ... ! tapi dalam kebaikan yg hfiz lakukan , hafiz sudah pun kehilangan pekerjaan gara2 terlambat menghantar proposal tersebut ! < tape lahh , tade rezeki ak na keje kt situ , mybe ad keje laen , bersabarlah wahai hati .. lakukan demi mia tersayang >

subhannallah , tulusnya hati hafiz .. suatu hari yg dimpikan suda tiba .. Mia : AWak , jumjumpe .. sy ada hal laa nak bagittahu awak .. Hafiz : dengan perasaan gembira + bahagia , lantas bersetujuu dgn ajakan mia .. < mybe dye na bgtahu yg dua syg ak , ! ya allah .. bahagianya ak , adakah ini jawapan yg ak tunggu selama nih ya allah ..> tak lena hafiz .. memikirkan apa yang akan terjadi besok hari .. 

esok nyee .. 

mia : awk ,, sbenarnye ,, yg nih laa sy na bgthu awak .. kenal kan dia FARID , boyfriend sy . dan bakal menjadi tunang sy .. 
< tersentap hati hafiz ,, mendengar kata2 tersebut > 
maafkan saya hafiz .. suda lama sy nak bagitahu awk , tapi .. awk xpernah nak bagi sy pluang untuk jlaskan .. 

MIa da farid beredar dari tempat tu dgn segera .. ! 
hafiz yang berlari ke arah kereta tersebut memanggil manggil name mia .. di langgar sebuah kereta laen yg datang dari arah belakang .. Mia yg terkejut , lalu berlari mendapatkan Hafiz .. Hfiz : awk ,, sy da lme syg awk , slgi sy msih bisa bernafas n hingga ke akhir nafas sy .. hanyalah awk yg sy cinta .. sy berharap sngt2 , Awk cintai saya walaupon sesaat ! tapi ini kah balasan awk pada sy ? semoga awk bahagia Mia ADrina .. 

< tiba2 rebah dan luluh jasad hafiz di pangkuan MIa ,, hafiz menghembuskan nafas terakhirnya sambil di tapak tangan nya menggemgam ank patung kayu yg di hadiahkan mia , pada hari pertama mereka berjumpa ..> mia , tergamam melihat ank patung itu lalu menjerit nama hafiz . meraung meminta maaf .. mia baru sedar , kemewahan sebenarnya tidak membawa kebahagiaan ., malah cinta sejati kekal smpai syurga ..! 


guys , menangis x ? seyes .. saya yang menaip nih , berlinangan airmata .. ! maaf , jika ada yang kurang lam cte nih k .. ! sayangi dan cintai apa yanga da di depan mata oke .. loveyou guys =)




terima kasih Abang2 ENCEM n Kakak2 Cantik sebab sudi baca

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Share